Newsroom

City of Gainesville and community partners celebrate Welcoming Week, declare “Belonging Begins With Us”

9/7/2021

The City of Gainesville and community partners declare “Belonging Begins With Us” as they prepare to celebrate Welcoming Week, September 10-19. They join communities across the nation in a series of events, working to build inclusive places for neighbors of all backgrounds.

11:30 a.m.-12:30 p.m. (ET) Wednesday, Sept. 8: Temporary Protected Status webinar (Creole)

This U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) virtual information session is presented in Creole for Haitian neighbors applying for temporary protected status, and will review dates, deadlines and the application process. Register through this link.

6-7 p.m. (ET) Thursday, Sept. 9: Official Welcoming Week kick off

Hosted by Iranian actor/comedian Peter Banifaz, Welcoming America launches Welcoming Week with stories and performances by Jackie Cox, Cary Morin, the Oakland Interfaith Youth Choir, and El Corazon de Mexico among others. Livestreamed on Facebook and YouTube.

7-8 p.m. (ET) Friday, Sept. 10: Naturalization 101 webinar (Spanish)

This USCIS virtual information session is presented in Spanish and will review the steps to naturalization; It’s available through this Meeting Link. (Meeting number/access code: 199 980 5234; Meeting password: iDKZMJBd?625; Phone: 415-527-5035

7 p.m. (ET) Monday, Sept. 13: Naturalization webinar - The path to U.S. Citizenship (English)

This virtual session will review the steps to naturalization; Register through this link.

7 p.m. (ET) Tuesday, Sept. 14: Temporary Protective Status webinar (Spanish)

This virtual session is presented in Spanish and will review dates, deadlines and the application process for Venezuelan neighbors applying for TPS; Register through this link.

Friday, Sept. 17

Commemorate the signing of the U.S. Constitution in 1787 and celebrate the rights and responsibilities of U.S. citizenship for native-born and naturalized citizens. Test your knowledge with questions from the U.S. citizenship exam.

9-11:30 a.m. Saturday, Sept. 18: Community ID Drive
Westminster Presbyterian Church, 1521 NW 34th St, Gainesville

Obtain a community identification (local picture ID) card from the Human Rights Coalition of Alachua County (HRC). The cost of a Community ID is $10 (cash or PayPal) and details about what’s needed to apply are available online. The card serves as an alternative ID at public schools, local libraries, participating local banks and direct health and human service providers.

2-4 p.m. Sunday, Sept. 19: Welcoming Week virtual event

Welcoming Gainesville and Alachua County close out Welcoming Week with a virtual event together with the River Phoenix Center for Peacebuilding, Alachua County Human Rights Coalition, United Nations Association, Sister City Program and City of Gainesville, Rural Women's Health Project. Gainesville Mayor Lauren Poe will read the Welcoming Week proclamation. Livestreamed on Facebook.

La Ciudad de Gainesville y aliados comunitarios celebran la Semana de Bienvenida, declaran que “El Pertenecer Comienza con Nosotros”

La Ciudad de Gainesville y asociados comunitarios declaran que “El Pertenecer Comienza con Nosotros” mientras se preparan para celebrar la Semana de Bienvenida del 10-19 de septiembre. Varias comunidades a través de la nación han unido fuerzas y creado una serie de eventos que buscan crear espacios inclusivos para vecinos de toda procedencia.

11:30 – 12:30 (ET) miércoles 8 de septiembre: webinar sobre el Estatus de Protección Temporal – TPS (Creole). Esta sesión informativa virtual será patrocinada por los Servicios de Inmigración y Ciudadanía de los Estados Unidos (USCIS) para nuestros vecinos haitianos que estén aplicando para el TPS; temas de conversación incluyen fechas de vigencia y el proceso de aplicación. Regístrese a través de este link.

18:00-19:00 (ET) jueves, 9 de septiembre: Inauguración oficial de la Semana de Bienvenida

El actor y comediante Iraní Peter Banifaz será el anfitrión y le dará comienzo a la Semana de Bienvenida. Dicha semana es patrocinada por Welcoming America con historias y obras de Jackie Cox, Cary Morin, el Oakland Interfaith Youth Choir, el Corazón de México, entre otros. Transmitido en vivo en Facebook y YouTube.

19:00-20:00 (ET) viernes, 10 de septiembre: webinar de Como Convertirse en Ciudadano Estadounidense (español)

Esta sesión informativa de USCIS será presentada en español y repasará los pasos para la naturalización; está disponible a través de este link (numero de acceso: 199 980 5234; contraseña: iDKZMJBd?625; teléfono: 415-527-5035)

19:00 (ET) lunes 13 de septiembre: webinar de Naturalización: El Camino a la Ciudadanía Estadounidense (inglés)

Esta sesión virtual repasaré los pasos la naturalización; regístrese a través de este link.

19:00 (ET) martes 14 de septiembre: Estatus de Protección Temporal – TPS (español)

Esta sesión virtual repasará fechas de vigencia y el proceso de aplicación para vecinos venezolanos que están aplicando para el TPS; regístrese a través de este link.

17 de septiembre: Día de la Constitución y Día de la Ciudadanía

Conmemore la firma de la Constitución estadounidense este día en 1787 y celebra los derechos y responsabilidades para ciudadanos estadounidenses ya sean nacidos aquí o naturalizados, con esta prueba de ciudadanía.

09:00-11:30 – sábado 18 de septiembre: Campaña de Identificación Comunitaria

Iglesia Westminster Presbyterian, 1521 NW 34th St., Gainesville

Obtenga su identificación comunitaria (identificación local con su foto) de la Coalición de Derechos Humanos de Alachua County (HRC, por sus siglas en inglés). El costo de la identificación comunitaria es de $10 (pagos en efectivo o a través de PayPal) y detalles de qué necesita para aplicar están disponibles en línea. La tarjeta sirve de forma alternativa de identificación en escuelas públicas, bibliotecas locales, bancos locales participantes, y proveedores de servicios humanos o de salud.

14:00-16:00 domingo 19 de septiembre: Semana de Bienvenida, evento virtual

Welcoming Gainesville y el condado de Alachua cierran la Semana de Bienvenida con un evento virtual junto al River Phoenix Center for Peacebuilding, la Coalición de Derechos Humanos, la Asociación de Naciones Unidas, el Programa de Ciudades Hermanas, la Ciudad de Gainesville, el Proyecto de Salud de Mujeres Rurales. El alcalde de Gainesville Lauren Poe leerá la proclamación de la Semana de Bienvenida. Transmitido en vivo en Facebook.